Media & Cultural Studies Library
مطالعات فرهنگی و رسانه‌ای
 فرهنگ مردم‌پسند مطالعات فضای مجازی   سیاست‌گذاری فرهنگی مطالعات ژورنالیسم  مطالعات ارتباطی مطالعات رسانه‌ای مطالعات فرهنگی 
زبان‌شناسی روش‌شناسی روان‌کاوی مطالعات جوانان مطالعات جنسیت نظریه و نقد ادبی مطالعات فیلم

مطالعات فناوری

 زندگی روزمره
 

 

شمارهٔ ۱۰ مجلهٔ جهانی رسانه منتشر شد. نشریه جهانی رسانه شبکه جهانی محققان و پژوهشگران ارتباطات است که تا کنون در یازده نسخه (با زبان و محتوای مستقل) راه اندازی شده است.  ادامه


شماره‌ی دهم از دوره‌ی سوم فصل‌نامه‌ی علمی-پژوهشی تحقیقات فرهنگی ایران (تابستان ۱۳۸۹) منتشر شد. این فصلنامه با هدف کمک به گسترش شناخت از فرهنگ جامعه ایرانی و تحولات آن توسط پژوهشکدۀ مطالعات فرهنگی و اجتماعی وزارت علوم، تحقیقات و فناوری انتشار می‌یابد.  ادامه


شماره ۶۰ فصلنامه علمی‌ـ پژوهشی «پژوهش‌های ارتباطی»، ویژه «فنّاوری‌های نوین ارتباطی (۲)» منتشر شد. صاحب امتیاز این نشریه علمی-پژوهشی سازمان صداوسیمای جمهوری اسلامی ایران است.  ادامه


بیستمین شماره فصلنامه مطالعات فرهنگی دانشگاه تهران، برگ فرهنگ، انتشار یافت. این فصلنامه به اهتمام اداره کل امور فرهنگی دانشگاه تهران منتشر می‌شود.  ادامه


شماره‌ی نهم از دوره‌ی سوم فصل‌نامه‌ی علمی-پژوهشی تحقیقات فرهنگی ایران منتشر شد. این فصلنامه با هدف کمک به گسترش شناخت از فرهنگ جامعه ایرانی و تحولات آن توسط پژوهشکدۀ مطالعات فرهنگی و اجتماعی وزارت علوم، تحقیقات و فناوری انتشار می‌یابد.  ادامه


پژوهش‌های ارتباطی، شماره‌ی ۶۰

 

شماره ۶۰ فصلنامه علمی‌ـ پژوهشی «پژوهش‌های ارتباطی»، ویژه «فنّاوری‌های نوین ارتباطی (۲)» (زمستان ۱۳۸۸) منتشر شد. این شماره حاوی ۷ مقاله در حوزه فنّاوری‌های نوین ارتباطی است.

مقالات این شماره به شرح زیر است:

مقاله اول، با عنوان «طراحی مدل تعاملی مدیریت رسانه و فنّاوری‌های نوین اطلاعاتی و ارتباطی» از سوی داتیس خواجه‌ئیان، علی‌اکبر فرهنگی و عباس هادوی‌نیا به رشته تحریر درآمده است.

در دومین مقاله، با عنوان «تأملی بر نظریه‌های جامعه‌شناسی استفاده از فنّاوری‌های اطلاعاتی و ارتباطی (اشاعه، نوآوری و تصاحب)» به رابطه متقابل فنّاوری و جامعه پرداخته‌اند.

سومین مقاله، با عنوان «نظریه‌های رایج درباره پذیرش فنّاوری‌های اطلاعات و ارتباطات»، نوشته مسعود رضایی است که در آن به شرح نظریه‌های فردی پذیرش فنّاوری‌های اطلاعات و ارتباطات، یعنی نظریه‌های نشر نوآوری، پذیرش نوآوری، رفتار هدایت شده، انتظار ـ تأیید و نظریه یکپارچه پذیرش و استفاده‌ از فنّاوری‌ پرداخته شده است.

در مقاله چهارم، «جامعه اطلاعاتی، جوامع معرفتی، شکاف‌های دیجیتال و ضرورت‌های جدید توسعه»، محمد خلجی و هادی خانیکی سعی دارند ضمن معرفی نظریه‌ها و دیدگاه‌های مربوط به شکل‌گیری و پیشبرد جامعه اطلاعاتی و شرایط جدید در عرصه‌ جهانی، ویژگی‌های جامعه اطلاعاتی و جوامع معرفتی را با یکدیگر مقایسه کنند

پنجمین مقاله با عنوان «تأثیر استفاده از تلفن همراه بر شکل‌گیری هویت شخصی مدرن در نوجوانان و جوانان شهر تهران»، نوشته ثریا احمدی، سیدمحمد مهدی‌زاده و سیدوحید عقیلی، حاصل پیمایش بر روی سیصد نفر از جوانان دارای تلفن همراه در شهر تهران است.

در مقاله ششم، «اینترنت، جنبش‌های اجتماعی جدید و بسیج اعتراض‌ها»، خلیل‌الله سردارنیا، پس از اشاره به کارکردهای مهم اینترنت در جنبش‌های اجتماعی، به منظور تأیید بحث‌های نظری، جنبش‌های زاپاتیستا، جنبش‌های اعتراضی علیه سازمان تجارت جهانی و گروه ۸ و نیز جنبش‌های صلح‌طلبانه را به طور اجمال و به صورت مصداقی مورد بررسی قرار داده است.

 
 صفحه اول
 مقالات
 اخبار
 اسلاید
 وبلاگ
 پادکست (صدا)
 نشریات علمی
 کتاب‌خانه فارسی
 کتاب‌خانه انگلیسی
 
 

خبرنامه

با عضویت در خبرنامه، مطالب وب‌سایت به‌‌صورت ایمیل برای شما ارسال می‌شود. برای عضویت، آدرس ایمیل خود را در کادر زیر وارد کنید.

 

 

 
 

Designed by 7om.ir | Powered by Movable Type | Subscribe to Feed

Contact: