Media & Cultural Studies | مطالعات فرهنگی و رسانه‌ای
مطالعات فرهنگی و رسانه‌ای
 فرهنگ مردم‌پسند مطالعات فضای مجازی   سیاست‌گذاری فرهنگی مطالعات ژورنالیسم  مطالعات ارتباطی مطالعات رسانه‌ای مطالعات فرهنگی 
زبان‌شناسی روش‌شناسی روان‌کاوی مطالعات جوانان مطالعات جنسیت نظریه و نقد ادبی مطالعات فیلم

مطالعات فناوری

 زندگی روزمره
 

خلاصه‌‌ی مطلب

پایان‌نامه‌ی «اینترنت، فرهنگ و زندگی روزمره‌ی دانشجویی: مطالعه‌ی موردی دانشجویان عمران دانشگاه صنعتی شریف، ارتباطات دانشگاه علامه طباطبایی و معماری دانشگاه تهران» برای دریافت درجه‌ی کارشناسی ارشد علوم ارتباطات دفاع می‌‌شود. 

 

 

آخرین مطالب

نشستِ اولِ امکان سنجش دینداری
همایش بین‌المللی «زندگی پیاده در شهر» برگزار می‌شود
کارگاه آموزشی تحلیل خبر برگزار می‌شود
کتاب «جامعه‌شناسي علم مناقشه‌برانگيز در ايران» نقد و بررسي می‌شود
پایان‌نامه‌ «بیان سوژه در اتوبیوگرافی‌های ایران معاصر (عصر قاجار)» دفاع می‌شود
پایان‌نامه‌ «حوزه عمومي مجازی و سياست‌گذاری‌های دولتی مرتبط با آن در ايران» دفاع می‌شود
نشست «تاثیر ترجمه در تحول زبان و توزیع نابرابر علم» برگزار می‌شود
همایش «فقه ارتباطات» برگزار می‌‌شود
نشست «آسیب‌شناسی فرهنگی مدیریت سینمای ایران» برگزار می‌شود
سلسله نشست‌های «بررسی و نقد سنجش دین‌داری در ایران» برگزار می‌شود
نشست «چالش دیلتای با هگل و نیچه در مبانی معرفتی انسان‌شناسی» برگزار می‌شود
فراخوان مقاله درباره «جامعه‌شناسی زیارت و گردشگری مذهبی»
آینده پژوهی و افکار عمومی
نشست «مشارکت و جامعه‌شناسی مردم‌مدار» برگزار می‌شود
سخنرانی «طبقات اجتماعی و عدالت در ایران» برگزار می‌شود
نشست دو روزۀ «پلیس و افکار عمومی» برگزار می‌شود
نشست «دین در مواجهه با دنیویت؛ پویش سازنده یا مخرب» برگزار می‌شود
نشست «بینش جامعه‌شناسی» برگزار می‌شود
نشست «نحوه آموزش روزنامه‌نگاری در ایران و سایر کشورهای جهان» برگزار می‌شود
نشست «هم‌اندیشی متخصصان و علاقمندان حوزه مسائل و آسیب‌های اجتماعی» برگزار می‌شود

 

پایان‌نامه‌ی «اینترنت، فرهنگ و زندگی روزمره‌ی دانشجویی» دفاع می‌‌شود

 

پایان‌نامه‌ی «اینترنت، فرهنگ و زندگی روزمره‌ی دانشجویی: مطالعه‌ی موردی دانشجویان عمران دانشگاه صنعتی شریف، ارتباطات دانشگاه علامه طباطبایی و معماری دانشگاه تهران» برای دریافت درجه‌ی کارشناسی ارشد علوم ارتباطات دفاع می‌‌شود.

حامد طالبیان این پایان‌نامه را با راهنمایی دکتر نعمت‌الله فاضلی و مشاوره‌ی دکتر علی‌ اصغر کیا به‌نگارش درآورده است. داور جلسه‌ی دفاع دکتر سعید وصالی خواهد بود.

جلسه‌ی دفاع روز یک‌شنبه ۱۰ مهرماه ۱۳۹۰ ساعت ۱۶:۳۰ در سالن ارشاد دانشکده‌ی علوم ارتباطات دانشگاه علامه طباطبایی برگزار خواهد شد.

چکیده:
هدف اصلی این پژوهش، فهم رابطه میان اینترنت، فرهنگ و زندگی رومزه دانشجویی است. برای رسیدن به این هدف،‌ تلاش شده است تا مصرف اینترنت از سوی دانشجویان در زمینه کلان زیست روزمره و فرهنگ دانشجویی بررسی شود. در فصل دوم این پژوهش به پاره‌ای از ملاحظات و رویکرد‌های کلان نظری اشاره شده است که در فصول بعد راهنمای فهم و تفسیر داده‌های میدانی قرار گرفته است. در فصل سوم، روش‌شناسی و روش اجرای پژوهش مردم‌نگاری در این رساله تشریح شده است. در فصل چهارم یافته‌های حاصل از کار میدانی در چهار بخش مختلف اکتشافی، توصیفی، تحلیلی و استنتاجی ارائه شده است.
یافته‌های این پژوهش نشان می‌دهد که اینترنت در بستر هویت‌های قوام‌یافته نسلی نقشی ساختاری در زندگی روزمره دانشجویان دارد و تجربه‌های زیسته نسلی آن‌ها را گسترش می‌دهد. همچنین قوام‌یافته‌تر بودن هویت‌های نسلی دانشجویان به تناسب تطابق میان گنجینه‌های تفسیری نسلی و تجربه‌های زیسته نسلی،‌یکی از مهم‌ترین دلایل این امر است. هر چند که مصرف اینترنت در امتداد هویت‌های نسلی، نقش پررنگی در گسترش تجربه های نسلی دانشجویان دارد و عمدتاً پیرامون مصرف فراغتی و نسلی و شیوه های گذران اوقات فراغت سامان یافته است، اما به این نکته نیز باید توجه کرد که کاستی مصرف علمی اینترنت در میان دانشجویان را باید به شرایط کلان‌تر سیاسی- اجتماعی و ناکارآمدی فرهنگ‌های دانشگاهی مرتبط دانست. در انتهای فصل چهارم در قالب پاسخ‌ به پرسش‌های پژوهش، نتایج حاصل از یافته‌های اکتشافی، توصیفی و تحلیلی میدان‌های پژوهشی ارائه شده است.
در پایان و در فصل 5، به دلالت‌های ثانویه‌ای اشاره شده است که بر اساس نتایج تحلیلی این رساله به راحتی نمی‌توان آن‌ها را عینیت بخشید، اما به تناسب حضور گسترده پژوهش‌گر در میدان پژوهش و برخوردار بودن از تجربه زیسته عمیق در این میدان‌های پژوهشی، در سطحی نظری و نسبی به پاره‌ای از این دلالت‌های ثانویه اشاره شده است.

کلمات کلیدی:
اینترنت، فرهنگ دانشجویی،‌ زندگی روزمره دانشجویی،‌ مردم‌نگاری، نظریه‌مبنایی،‌ هویت نسلی،‌هویت دانشگاهی، هویت شهروندی، مصرف علمی اینترنت، مصرف فراغتی اینترنت، مصرف شهروندی اینترنت، تجربه زیسته نسلی،‌تجربه زیسته شهروندی، تجربه زیسته دانشگاهی،‌ گنجینه‌های تفسیری دانشگاهی،‌ گنجینه های تفسیری نسلی، گنجینه‌های تفسیری شهروندی

 
 صفحه اول
 مقالات
 اخبار
 اسلاید
 وبلاگ
 پادکست (صدا)
 نشریات علمی
 کتاب‌خانه فارسی
 کتاب‌خانه انگلیسی
 
 

خبرنامه

با عضویت در خبرنامه، مطالب وب‌سایت به‌‌صورت ایمیل برای شما ارسال می‌شود. برای عضویت، آدرس ایمیل خود را در کادر زیر وارد کنید.

 

 

 

 

 

Designed by 7om.ir | Powered by Movable Type | Subscribe to Feed

Contact: