شماره دوازدهم، بهار ۱۳۹۰، فصلنامهی مطالعات رسانهای به مدیرمسئولی دکتر فیروز دیندارفرکوش و سردبیری دکتر علیاکبر فرهنگی منتشر شد.
مقالات این شماره به شرح زیر است:
- ارتباط از نگاه مولوی: خودشناسی حلقه گمشده ارتباطات / زینب محمودیان، علیاکبر فرهنگی و سیدوحید عقیلی
- یک مطالعه تطبیقی در مروری بر عوامل زمینهساز یک سازمان دانشمحور در چند سازمان رسانهای (رادیو - تلویزیونی) کارآمد در چند کشور مختلف و مقایسه آن با سازمان صدا و سیمای جمهوری اسلامی ایران / هما درودی
- درآمدی بر پدیدارشناسی فضای مجازی / روحالله احمدزاده کرمانی
- تحلیل محتوای پیامهای مستتر در رپ اجتماعی / فلورا فروغیان و علی دلاور
- مقایسه تطبیقی با رویکرد نشانهشناسی آگهیهای بازرگانی تلویزیونی ایران و شبکههای ماهوارهای / محسن فرامرزی
- از رئالیسم تا مدرنیسم؛ انبوه انسان تنها در رمانهای معاصر فارسی با تکیه بر ارتباطات انسانی / مهناز رونقی و علیاکبر فرهنگی
- بررسی تأثیر رسانه بر مسئولیت اجتماعی سازمانهای دولتی ایران / حسن گیوریان
- بررسی میزان کاربرد مهارتهای ارتباطی اساتید ارتباطات / عبدالرضا شاهمحمدی
- مقایسه متون اخبار تلویزیونی با رسانههای مکتوب / محمد طالبی
- بررسی تءثیر تبلیغات تجاری شبکههای ماهوارهای فارسی زبان بر نگرش مخاطبین و اقدام آنها به خرید / فیروز دیندار فرکوش و آرزو حیدربیگی
- رسانهها و روشهای نوین مشارکت شهروندی / لیلا نیرومند و عارف واحدناوان