|
|
پژوهش ارائه شده در همایش «شبکههای اجتماعی مجازی و زندگی روزمره»: حوزهی عمومی جدید و سیاستهای رسانهِ بینالمللیشده؛ واکاوی میزان همبستگی ملی و همسویگی هویتی در فیسبوک و گوگلریدر ادامه
|
|
|
پژوهش ارائه شده به همایش «شبکههای اجتماعی مجازی و زندگی روزمره»: برساخت سوژهی لاکانی وبلاگرهای نوجوان در شبکههای مجازی (تحلیلی نشانهشناختی) ادامه
|
|
|
پژوهش ارائه شده در همایش «شبکههای اجتماعی مجازی و زندگی روزمره»: كاركردهای شبكههای اجتماعی مجازی برای دانشجویان؛ مطالعه موردی فیسبوک ادامه
|
|
|
پژوهش ارائه شده در همایش «شبکههای اجتماعی مجازی و زندگی روزمره»: تحلیل كاركردهای عكسهای شخصی كاربران در شبكههای اجتماعی مجازی ادامه
|
|
|
پژوهش ارائه شده در همایش «شبکههای اجتماعی مجازی و زندگی روزمره»: تحلیل شبکهی شبکههای اجتماعی مجازی؛ مطالعهی شبکههای اجتماعی مجازی به روش تحلیل شبکه ادامه
|
|
|
پژوهش ارائه شده در همایش «شبکههای اجتماعی مجازی و زندگی روزمره»: شبکهنگاری کاربران ایرانی شبکههای اجتماعی اینترنتی ادامه
|
|
|
پژوهش ارائه شده در همایش «شبکههای اجتماعی مجازی و زندگی روزمره»: بازنمایی گرایشهای سیاسی کاربران ایرانی در شبکههای اجتماعی مجازی ادامه
|
|
|
پژوهش ارائه شده در همایش «شبکههای اجتماعی مجازی و زندگی روزمره»: شبکههای اجتماعی مجازی؛ مقوم سپهر عمومی ادامه
|
|
|
پژوهش ارائه شده در همایش «شبکههای اجتماعی مجازی و زندگی روزمره»: شبکههای اجتماعی مجازی؛ ابزار نوین روزنامهنگاری شهروندی ادامه
|
|
|
پژوهش ارائه شده در همایش «بازنمایی گروههای حاشیهای در رسانهها»: بازنمایی تصویر روشنفکر در سینمای پس از انقلاب (مقایسه آثار مهرجویی و تقوایی)
ادامه
|
|
|
پژوهش ارائه شده به همایش «بازنمایی گروههای حاشیهای در رسانهها»: تحلیل نشانه شناختی بازنمایی هویت كُردی در سینمای ایران بعد از انقلاب ۱۳۵۷ (مطالعه فیلم های سینمای ژانر جنگی و ژانر اجتماعی كارگردانان غیركُرد ایرانی)
ادامه
|
|
|
پژوهش ارائه شده به همایش «بازنمایی گروههای حاشیهای در رسانهها»: الگوهای رمزگشایی از فیلم «بدون دخترم هرگز» در میان مخاطبان ایرانی ادامه
|
|
|
پژوهش ارائه شده در همایش «بازنمایی گروههای حاشیهای در رسانهها»: بازنمایی جنسیت در گفتمان رمانهای زنان در سالهای (۱۳۷۵ تا ۱۳۸۴) ادامه
|
|
|
پژوهش ارائه شده در همایش «بازنمایی گروههای حاشیهای در رسانهها»: بازنمایی زیست جهان زنان در فضای وبلاگی ایران ادامه
|
|
|
پژوهش ارائه شده در همایش «بازنمایی گروههای حاشیهای در رسانهها»: بازنمایی زندگی روزمره جوانان ایرانی در سینما (با نگاهی به چهار فیلم برگزیدهی دهه ۱۳۸۰ ایران) ادامه
|
|
|
پژوهش ارائه شده در همایش «بازنمایی گروههای حاشیهای در رسانهها»: عملکرد رسانهها در بازنمایی افراد دارای معلولیت (پیشنهاداتی بر بازنگری محتوای تولیدی در رسانهها به منظور تسهیل روند جذب اجتماعی افراد دارای معلولیت) ادامه
|
|
|
حامد طالبیان - سیطره تمامیتخواهانه مطالعات رسانهای و ارتباطی در کشور ما، شیوههای طبیعتگرا و پوزیتویستی خود را دنبال میکند. این روند تکراری و از پیش معلوم، مجال چندانی برای پرسشهای مفیدتر و انسانیتر باقی نگذاشته است. ادامه
|
|
|
روز.آ. دایسون، ترجمه: پدرام الوندی - در دهه گذشته، در مدارس برنامه آموزشیای به کار گرفته شده است که به اهمیت رمزگشایی و و شالودهشکنی معنا و پیام در رسانههای تودهای گرایش دارد. هدف و منظور این گرایش این است که دانشجویان بتوانند معانی نهفته در پیام را شناسایی کنند. این گرایش زیر عنوان سواد رسانهای به عنوان جزء انتقادی ارتباطات شناخته میشود. ادامه
|
|
|
پدرام الوندی - مقاله مروری است بر خاستگاه عملی و ریشههای نظری پدیده پادکستینگ، که با مدد پدیده همگرایی رسانهها امواج رادیویی را بر روی پخشکنندههای چندرسانهای قابل حمل آورده است و رادیو را از یک رسانه جریان اصلی و دستنیافتنی به پدیدهای عمومی و همگانی تبدیل کرده است و کاربردهای گستردهتری به آن داده است. ادامه
|
|
|
محمدمهدی مولایی - نگاهی به کتاب «روانکاوی فرهنگ عامه: نظم و ترتیب نشاط». این کتاب مجموعهای از تحلیلهایی در مورد جنبههای مختلف فرهنگ مردمپسند است. مطالب کتاب بهزبانی ساده نوشته شده و مطالعه آن احتیاجی به داشتن تخصص دانشگاهی در حوزه خاصی ندارد و خواندن آن مخاطب را با دنیای جدید تحلیلهای روانکاوانه آشنا خواهد کرد. ادامه
|
|
|
علی شاکر - اهمیت نشانهشناسی برای مطالعات فرهنگی در این نکته است که، نشانهشناسی میتواند مبنایی مناسب برای فهم ارتباطات انسانی در فرهنگهای مختلف فراهم کند. در این میان اگر موسیقی را مجموعهای از کدها بدانیم که در بستری از اجتماع و فرهنگ شکل میگیرد میتوان برای آن هم نشانهشناسی خاصی در نظر گرفت. ادامه
|
|
|
محمد مهدی مولایی - تولد فضای مجازی عرصهی جدیدی برای فعالیت مخاطبان رسانهای ایجاد کرد. در رسانهی جدید اینترنت حالا مخاطبان تنها دریافتکننده نبودند و قدرت تولید و ارسال پیام پیدا کردند تا عنوان جدید «کاربر» برای آنها در نظر گرفته شود. در رسانههای اجتماعی ما با انواع مختلفی از مخاطبان یا بهعبارت بهتر کاربران مواجه هستیم که بر حسب سطح و نوع فعالیتشان دستهبندی شدهاند. ادامه
|
|
|
علی شاکر - در جامعهشناسی واژه «فرهنگ متقابل» (counterculture) برای توصیف هنجارها، ارزشها و یا رفتار گروهها و خرده فرهنگهایی بکار گرفته میشود که معمولا مخالف جریان فرهنگی حاکمند. بر سر اینکه موسیقی رپ امروز ایران به نوعی انعکاس دهنده «فرهنگ متقابل» است یا نه، بحث بسیار است. ادامه
|
|
|
پدرام الوندی - کتاب نظریههای ارتباط جمعی نوشته دنیس مککوئیل که چندین سال پیش توسط پرویز اجلالی ترجمه شده است، هنوز هم یکی از مهمترین آثار موجود در حوزه خود است. مککوئیل پس از انتشار اولیه در بخشهای مختلف کتابش بازنگری کرده است. یکی از این بازنگریها در مورد نظریههای هنجاری است. به طور خلاصه بگویم که شش مدل هنجاری مککوئیل در ویرایش جدید کتابش چهار مدل شده است. ادامه
|
|
|
محمد مهدی مولایی - سایتهای شبکه اجتماعی که اجتماعات مجازی کاربران اینترنتی هستند، خبرسازترین وبسایتهای سالهای اخیر اینترنت محسوب میشوند و بخش قابل توجهی از فعالیتهای کاربران را در خود جای دادهاند. بین استفاده نسلهای مختلف از شبکههای اجتماعی و همچنین انگیزههای آنها از پیوستن به این سایتها، تفاوتهای جالب توجهی وجود دارد. ادامه
|
|
|
|
|
|
|
|
|
با عضویت در خبرنامه، مطالب وبسایت
بهصورت ایمیل برای شما ارسال میشود. برای عضویت، آدرس ایمیل خود را در کادر زیر
وارد کنید.
|
|
|
|
|
|
|
|