علی شاکر
رسانه، یکی از عرصههای نمایش فرودستی اجتماعی بعضی از گروههای جنسی، اجتماعی و برخی از اقلیتهای فرهنگی است. برای نمونه، نمیتوان این واقعیت را نادیده گرفت که در عرصه جنسیت یا نژاد، موقعیت فرودستی برای زنان -علاوه بر ساختارهای اجتماعی و عینی جامعه مردسالار- تحت تاثیر بازنمایی رسانهای هم هست. به عبارت دیگر، بازنمایی رسانهها در تبلیغات تجاری، سریالهای تلویزیونی و حتی زبان روزمره موقعیت فرودستی زنان یا اقلیتهای نژادی را بازتولید میکند.
یکی از کسانی که در سالهای اخیر به موضوع بازنمایی و رسانهها توجه زیادی نشان داده «دکتر سیدمحمد مهدیزاده»، استادیار دانشکده علوم ارتباطات دانشگاه علامه طباطبایی است.
ادامه گفتوگوی مرا با دكتر مهدیزاده٬ در همشهری مدرسه بخوانید.