Media & Cultural Studies Library
مطالعات فرهنگی و رسانه‌ای
 فرهنگ مردم‌پسند مطالعات فضای مجازی   سیاست‌گذاری فرهنگی مطالعات ژورنالیسم  مطالعات ارتباطی مطالعات رسانه‌ای مطالعات فرهنگی 
زبان‌شناسی روش‌شناسی روان‌کاوی مطالعات جوانان مطالعات جنسیت نظریه و نقد ادبی مطالعات فیلم

مطالعات فناوری

 زندگی روزمره
 

 

شمارهٔ ۱۰ مجلهٔ جهانی رسانه منتشر شد. نشریه جهانی رسانه شبکه جهانی محققان و پژوهشگران ارتباطات است که تا کنون در یازده نسخه (با زبان و محتوای مستقل) راه اندازی شده است.  ادامه


شماره‌ی دهم از دوره‌ی سوم فصل‌نامه‌ی علمی-پژوهشی تحقیقات فرهنگی ایران (تابستان ۱۳۸۹) منتشر شد. این فصلنامه با هدف کمک به گسترش شناخت از فرهنگ جامعه ایرانی و تحولات آن توسط پژوهشکدۀ مطالعات فرهنگی و اجتماعی وزارت علوم، تحقیقات و فناوری انتشار می‌یابد.  ادامه


شماره ۶۰ فصلنامه علمی‌ـ پژوهشی «پژوهش‌های ارتباطی»، ویژه «فنّاوری‌های نوین ارتباطی (۲)» منتشر شد. صاحب امتیاز این نشریه علمی-پژوهشی سازمان صداوسیمای جمهوری اسلامی ایران است.  ادامه


بیستمین شماره فصلنامه مطالعات فرهنگی دانشگاه تهران، برگ فرهنگ، انتشار یافت. این فصلنامه به اهتمام اداره کل امور فرهنگی دانشگاه تهران منتشر می‌شود.  ادامه


شماره‌ی نهم از دوره‌ی سوم فصل‌نامه‌ی علمی-پژوهشی تحقیقات فرهنگی ایران منتشر شد. این فصلنامه با هدف کمک به گسترش شناخت از فرهنگ جامعه ایرانی و تحولات آن توسط پژوهشکدۀ مطالعات فرهنگی و اجتماعی وزارت علوم، تحقیقات و فناوری انتشار می‌یابد.  ادامه


درباره‌ی مطالعات فرهنگی

 

درباره‌ی مطالعات فرهنگی
نوشته‌ی: استوارت هال، آنجلا مک رابی، تونی بنت، گرایم ترنر و دیگران
گردآورنده: جمال محمدی
قیمت پشت جلد: چهار هزار تومان
تعداد صفحه: ۲۰۰
تهران: نشر چشمه
شابک: 978-964-362-674-7
قطع کتاب: رقعی
وزن: ۵۰۰ گرم
چاپ اول: زمستان ۱۳۸۸

از مقدمه‌ی کتاب: اگر اظهارنظر میگان موریس را بپذیریم که تلاش اصلی مطالعات فرهنگی تحلیل تفاوت‌های نژادی، قومی، جنسی، جنسیتی، طبقاتی و نسلی (به‌ویژه از آن حیث که این تفاوت‌ها چگونه در طی زمان برساخته و سپس به چالش کشیده می‌شوند) است، شاید آسان‌تر بتوانیم علل اقبال به مطالعات فرهنگی در ایران را دریابیم، چه جامعه‌ی ایران واجد همه‌ی این تفاوت‌ها و شکاف‌هاست. کتاب حاضر شامل مجموعه‌ای از مقالات درجه اول در حوزه‌ی مطالعات فرهنگی است که ایده‌های اصلی پژوهشگران برجسته‌‌ی این حوزه (هال، بوردیو، بنت، مک‌رابی و ...) را درباره‌ی فرهنگ، هویت، هژمونی، سوبژکتیویته و ساختارهای اجتماعی در برمی‌گیرد. رشد و گسترش مطالعات فرهنگی ایرانی، بدون شک، در گرو استفاده از تجربیات نظری و عملی نظریه‌پردازان و پژوهشگرانی است که در دیگر جوامع در این عرصه به فعالیت پرداخته‌اند.

فهرست مطالب کتاب:

مقدمه
جمال محمدی

مطالعات فرهنگی: دو پارادایم
استوارت هال / جمال محمدی

فرهنگ عامه و «بازگشت به گرامشی»
تونی بنت / جمال محمدی

استوارت هال و ابداع مطالعات فرهنگی
آنجلا مک‌رابی / عباس کاظمی - محمد رضایی

ایده‌ی مطالعات فرهنگی
گرایم ترنر / جمال خسروی

نظریه‌ی فرهنگی بوردیو
بریجت فاولر / شهرام پرستش

نهادینه شدن مطالعات پسااستعماری
بنیتا پری / جلیل کریمی

 
 صفحه اول
 مقالات
 اخبار
 اسلاید
 وبلاگ
 پادکست (صدا)
 نشریات علمی
 کتاب‌خانه فارسی
 کتاب‌خانه انگلیسی
 
 

خبرنامه

با عضویت در خبرنامه، مطالب وب‌سایت به‌‌صورت ایمیل برای شما ارسال می‌شود. برای عضویت، آدرس ایمیل خود را در کادر زیر وارد کنید.

 

 

 
 

Designed by 7om.ir | Powered by Movable Type | Subscribe to Feed

Contact: