Media & Cultural Studies Library
مطالعات فرهنگی و رسانه‌ای
 فرهنگ مردم‌پسند مطالعات فضای مجازی   سیاست‌گذاری فرهنگی مطالعات ژورنالیسم  مطالعات ارتباطی مطالعات رسانه‌ای مطالعات فرهنگی 
زبان‌شناسی روش‌شناسی روان‌کاوی مطالعات جوانان مطالعات جنسیت نظریه و نقد ادبی مطالعات فیلم

مطالعات فناوری

 زندگی روزمره
 

 

شمارهٔ ۱۰ مجلهٔ جهانی رسانه منتشر شد. نشریه جهانی رسانه شبکه جهانی محققان و پژوهشگران ارتباطات است که تا کنون در یازده نسخه (با زبان و محتوای مستقل) راه اندازی شده است.  ادامه


شماره‌ی دهم از دوره‌ی سوم فصل‌نامه‌ی علمی-پژوهشی تحقیقات فرهنگی ایران (تابستان ۱۳۸۹) منتشر شد. این فصلنامه با هدف کمک به گسترش شناخت از فرهنگ جامعه ایرانی و تحولات آن توسط پژوهشکدۀ مطالعات فرهنگی و اجتماعی وزارت علوم، تحقیقات و فناوری انتشار می‌یابد.  ادامه


شماره ۶۰ فصلنامه علمی‌ـ پژوهشی «پژوهش‌های ارتباطی»، ویژه «فنّاوری‌های نوین ارتباطی (۲)» منتشر شد. صاحب امتیاز این نشریه علمی-پژوهشی سازمان صداوسیمای جمهوری اسلامی ایران است.  ادامه


بیستمین شماره فصلنامه مطالعات فرهنگی دانشگاه تهران، برگ فرهنگ، انتشار یافت. این فصلنامه به اهتمام اداره کل امور فرهنگی دانشگاه تهران منتشر می‌شود.  ادامه


شماره‌ی نهم از دوره‌ی سوم فصل‌نامه‌ی علمی-پژوهشی تحقیقات فرهنگی ایران منتشر شد. این فصلنامه با هدف کمک به گسترش شناخت از فرهنگ جامعه ایرانی و تحولات آن توسط پژوهشکدۀ مطالعات فرهنگی و اجتماعی وزارت علوم، تحقیقات و فناوری انتشار می‌یابد.  ادامه


مطالعات فرهنگی درباره‌ی فرهنگ عامه

 

مطالعات فرهنگی درباره‌ی فرهنگ عامه
نوشته‌ی: جان استوری
ترجمه‌ی: حسین پاینده
قیمت پشت جلد: ۳۸۰۰ تومان
تعداد صفحه: ۳۶۸
تهران: آگه
شابک: 964-329-152-9
قطع کتاب: رقعی
وزن: ۸۰۰ گرم
چاپ اول: بهار ۱۳۸۶

از مقدمه‌ی کتاب: این کتاب را به دو منظور نوشته‌ام؛ نخست، آشنا ساختن دانشجویان و سایر خوانندگان علاقه‌مند با نحوه‌ی مطالعه درباره‌ی فرهنگ عامه در دوره‌ی معاصر؛ و دوم، ارائه شمایی از تکوین مطالعات فرهنگی در بریتانیا از طریق بحث در خصوص طیفی از نظریه‌ها و روش‌های مطالعه دربار‌ه‌ی فرهنگ عامه.


فهرست مطالب کتاب:

مقدمه‌ی مترجم

۱. پیش‌گفتار
مطالعات فرهنگی و فرهنگ عامه
چند نکته‌ی دیگر درباره‌ی کتاب حاضر

۲. تلویزیون
رمزگذاری و رمزگشایی از گفتمان تلویزیون
گفتار درباره‌ی تلویزیون
تلویزیون و ایدئولوژی فرهنگ توده‌ای
دو وجه اقتصادی تلویزیون

۳. داستان‌های عامه‌پسند
خواندن داستان‌های عامه‌پسند
ایدئولوژی و قرائت نشانه‌گرایانه
نظریه‌ی دریافت
شکل‌بندی‌های قرائت
پژوهش فمنیستی در خصوص قرائت داستان‌های عاشقانه

۴. فیلم‌های عامه‌پسند
ساختارگرایی و فیلم‌های عامه‌پسند
پساساختارگایی و فیلم‌های عامه‌پسند
لذت بصری و فیلم
مطالعات فرهنگی و فیلم‌های عامه‌پسند

۵. روزنامه‌ها و مجلات عامه‌پسند
فرهنگ عامه در عرصه‌ی مطبوعات
مجله‌های زنان و دختران
قرائت فرهنگ تصویری

۶. موسیقی عامه‌پسند
اقتصاد سیاسی موسیقی پاپ
جوانان و موسیقی پاپ
پاره‌فرهنگ‌ها، قوم‌نگاری و همگونی ساختاری
واژه‌ها و موسیقی: به‌رقص درآوردن سخنان ساده
سیاست و موسیقی پاپ

۷. مصرف کالا در زندگی روزمره
نظریه‌های مصرف
مطالعات فرهنگی درباره‌ی مصرف کالا
مصرف پاره‌فرهنگی
فرهنگ‌های هواخواهی و به‌یغما بردن متن
خرید به‌منزله‌ی فرهنگ عامه

۸. جهانی‌شدن و فرهنگ عامه
جهانی‌شدن
جهانی‌شدن به‌منزله‌ی رواج فرهنگ امریکایی
هژمونی و جهانی‌شدن

فهرست منابع
نمایه

 
 صفحه اول
 مقالات
 اخبار
 اسلاید
 وبلاگ
 پادکست (صدا)
 نشریات علمی
 کتاب‌خانه فارسی
 کتاب‌خانه انگلیسی
 
 

خبرنامه

با عضویت در خبرنامه، مطالب وب‌سایت به‌‌صورت ایمیل برای شما ارسال می‌شود. برای عضویت، آدرس ایمیل خود را در کادر زیر وارد کنید.

 

 

 
 

Designed by 7om.ir | Powered by Movable Type | Subscribe to Feed

Contact: