Media & Cultural Studies Library
مطالعات فرهنگی و رسانه‌ای
 فرهنگ مردم‌پسند مطالعات فضای مجازی   سیاست‌گذاری فرهنگی مطالعات ژورنالیسم  مطالعات ارتباطی مطالعات رسانه‌ای مطالعات فرهنگی 
زبان‌شناسی روش‌شناسی روان‌کاوی مطالعات جوانان مطالعات جنسیت نظریه و نقد ادبی مطالعات فیلم

مطالعات فناوری

 زندگی روزمره
 

 

شمارهٔ ۱۰ مجلهٔ جهانی رسانه منتشر شد. نشریه جهانی رسانه شبکه جهانی محققان و پژوهشگران ارتباطات است که تا کنون در یازده نسخه (با زبان و محتوای مستقل) راه اندازی شده است.  ادامه


شماره‌ی دهم از دوره‌ی سوم فصل‌نامه‌ی علمی-پژوهشی تحقیقات فرهنگی ایران (تابستان ۱۳۸۹) منتشر شد. این فصلنامه با هدف کمک به گسترش شناخت از فرهنگ جامعه ایرانی و تحولات آن توسط پژوهشکدۀ مطالعات فرهنگی و اجتماعی وزارت علوم، تحقیقات و فناوری انتشار می‌یابد.  ادامه


شماره ۶۰ فصلنامه علمی‌ـ پژوهشی «پژوهش‌های ارتباطی»، ویژه «فنّاوری‌های نوین ارتباطی (۲)» منتشر شد. صاحب امتیاز این نشریه علمی-پژوهشی سازمان صداوسیمای جمهوری اسلامی ایران است.  ادامه


بیستمین شماره فصلنامه مطالعات فرهنگی دانشگاه تهران، برگ فرهنگ، انتشار یافت. این فصلنامه به اهتمام اداره کل امور فرهنگی دانشگاه تهران منتشر می‌شود.  ادامه


شماره‌ی نهم از دوره‌ی سوم فصل‌نامه‌ی علمی-پژوهشی تحقیقات فرهنگی ایران منتشر شد. این فصلنامه با هدف کمک به گسترش شناخت از فرهنگ جامعه ایرانی و تحولات آن توسط پژوهشکدۀ مطالعات فرهنگی و اجتماعی وزارت علوم، تحقیقات و فناوری انتشار می‌یابد.  ادامه


مطالعات فرهنگی: نظریه و عملکرد

 

مطالعات فرهنگی: نظریه و عملکرد
نوشته‌ی: کریس بارکر
ترجمه‌ی: مهدی فرجی، نفیسه حمیدی
قیمت پشت جلد: ۱۱ هزا تومان
تعداد صفحه: ۸۱۰
تهران: پژوهشکده مطالعات فرهنگی و اجتماعی
شابک: 978-964-2738-74-8
قطع کتاب: رقعی
چاپ اول: زمستان ۱۳۸۷

از مقدمه‌ی کتاب: اثر حاضر، مطالعات فرهنگی را به بحث می‌گذارد. اجمالا می‌توان گفت که مطالعات فرهنگی، به‌مثابه دانشی میان‌رشته‌ای یا فرارشته‌ای، قلمرویی متکثر از دیدگاه‌های در حال کشمکش است که از طریق نظریه‌پردازی درصدد دخالت در سیاست فرهنگی هستند. مطالعات فرهنگی، فرهنگ را به‌مثابه عملکردهای معنادار بازنمایی در بستر قدرت اجتماعی مورد بررسی قرار می‌دهد و شامل گستره‌ی وسیعی از نظریه‌ها است و با مفاهیم کلیدی مانند فرهنگ، عملکردهای معنابخش، بازنمایی، گفتمان، قدرت، مفصل‌بندی، متون، خوانندگان و مصرف ارتباط دارد.

فهرست مطالب کتاب:

دیباچه پژوهشکده
مقدمه پاول ویلیس

بخش اول: بنیادهای مطالعات فرهنگی

فصل ۱: مقدمه‌ای بر مطالعات فرهنگی
فصل ۲: مسائل محوری در مطالعات فرهنگی

بخش دوم: پرسش‌هایی از فرهنگ
فصل ۳: پرسش‌هایی از فرهنگ و ایدئولوژی
فصل ۴: فرهنگ، معنا، دانش؛ چرخه زبانی در مطالعات فرهنگی
فصل ۵: زیست‌شناسی، تکامل و فرهنگ؛ پرسش‌هایی از تقلیل‌گرایی و پیچیدگی

بخش سوم: شرایط متغیر مطالعات فرهنگی
فصل ۶: بی‌نظمی نوین جهانی

بخش چهارم: عرصه‌های مطالعات فرهنگی
فصل ۷: ورود پسامدرنیسم
فصل ۸: مباحث سوژه‌بودگی و هویت
فصل ۹: قومیت، نژاد و ملت
فصل ۱۰: جنس، سوژه‌بودگی و بازنمایی
فصل ۱۱: تلویزیویون، متون‌ها و مخاطبان
فصل ۱۲: فضای فرهنگی و مکان شهری
فصل ۱۳: جوانی، سبک و مقاومت
فصل ۱۴: سیاست فرهنگی و سیاست‌گذاری فرهنگی

واژه‌نامه؛ بازی زبانی مطالعات فرهنگی

 
 صفحه اول
 مقالات
 اخبار
 اسلاید
 وبلاگ
 پادکست (صدا)
 نشریات علمی
 کتاب‌خانه فارسی
 کتاب‌خانه انگلیسی
 
 

خبرنامه

با عضویت در خبرنامه، مطالب وب‌سایت به‌‌صورت ایمیل برای شما ارسال می‌شود. برای عضویت، آدرس ایمیل خود را در کادر زیر وارد کنید.

 

 

 
 

Designed by 7om.ir | Powered by Movable Type | Subscribe to Feed

Contact: